Job 10 van 27


Report this listing

Solliciteren



Sociale Huisbaas Team Tijdelijk Wonen CAW Antwerpen


Functie


Geloof je dat mensen die dakloos zijn of dreigen te worden, volwaardige burgers zijn die recht hebben op meer stabiele woonsituatie?

Kan je cliënten motiveren om mee te werken aan een duurzame woonoplossing?

Wil je samen met jouw collega’s hulpverleners cliënten ondersteunen bij het aanleren en versterken van de woonvaardigheden?

Kan je een professionele vertrouwensrelatie aangaan met cliënten en heb je daarnaast ook technisch inzicht?

Werk je graag oplossingsgericht en planmatig in nauw contact met andere diensten ?

Zie je jezelf in de rol van betrokken en geëngageerde beheerder voor ons patrimonium?

Lees dan zeker verder!

Wie zijn we?

De collega’s van Team Tijdelijk Wonen bieden tijdelijke opvang en begeleiding aan mensen die dakloos zijn. De doelgroep is zeer divers. Alleenstaanden met of zonder kinderen of gezinssystemen. Allen met een (historiek van) woonproblematiek en komende uit dakloosheid of dreigende uithuiszetting.

Samen met de cliënten werken we aan een duurzame woonoplossing of een meer passende vervolgoplossing. Afhankelijk van de noden, bieden we ook nazorg en/of ambulante woonbegeleiding na verblijf in tijdelijke opvang.

CAW Antwerpen is een grote en dynamische sociale organisatie. Ons kernidee is dat mensen uitsluiten altijd negatief is. Samen met ruim 1000 medewerkers en onze partners zetten we alles op alles om zoveel mogelijk mensen aan boord van de samenleving te houden.

Om eerlijk te zijn: we zijn trots op wat we doen! En we zoeken een Sociale Huisbaas Team Tijdelijk Wonen om mee te werken aan de bestrijding van dakloosheid en uitsluiting.

Je werkdag

Je agenda toont een gevulde dag! Fijn, het schrikt je niet af!

9u: First things first! Je start je dag met een goedemorgen aan de collega’s en een kopje koffie.

9u30: Je ontvangt een nieuwe cliënt in één van de individuele woningen. Je geeft uitleg over de woning en de wederzijdse verwachtingen. Je overloopt alle documenten en afspraken.

11u: Je registreert de opname van de nieuwe cliënt in het cliëntregistratiesysteem. Jij brengt de betrokken hulpverlener op de hoogte en stemt af over eventuele op te volgen vragen.

12u30: Tijd voor een welverdiende lunchpauze!

13u15: Je gaat op huisbezoek bij een cliënt. Je luistert actief naar de noden en vragen van de cliënt m.b.t. wonen. Je overloopt de eventuele uitdagingen op het vlak van woonvaardigheden. Je controleert de woning op technische en infrastructurele gebreken. Je geeft deze door aan de dienst infrastructuur van CAW.

15u: Je neemt enkele taken van je to do-lijstje op. Een cliënt meldt een slecht werkende boiler in zijn woning. Je geeft deze informatie door aan jouw collega’s van dienst infrastructuur. Samen spreken jullie het plan van aanpak af. Je brengt de cliënt op de hoogte hiervan.

15u30 : Je maakt overzicht van de woningen die voorbereid moeten worden voor de opnames van de nieuwe cliënten. Je regelt de ophaling van de beschadigde meubels. Je plaatst de bestelling van de nodige materialen en meubels.

16u: Er is een conflict tussen twee bewoners in het opvangcentrum. Je gaat de-escalerend aan de slag met deze situatie. Je luistert actief en bemiddelt indien nodig. Je bewaakt daarbij de huisregels en stemt af met de aanwezige collega’s.

17:00: Nadat je het verloop van de conflictsituatie en de eventuele op te volgen zaken voor je collega’s genoteerd hebt , is het tijd om naar huis te gaan.

Jouw profiel

  • Je bent vertrouwd met hulpverlening en hebt bij voorkeur affiniteit en ervaring met thuislozenproblematiek. Je ondersteunt cliënten op vlak van woonvaardigheden.

  • Je werkt graag in teamverband, maar bent ook sterk in zelfstandig je eigen werk te plannen en te organiseren.

  • Je bent flexibel en kan je gedrag en aanpak aanpassen in functie van de situatie waarin je je bevindt en personen waarmee je geconfronteerd wordt. Je bewaakt het fysisch en psychisch welzijn van de cliënten in nauwe samenwerking met de individuele hulpverleners.

  • Je bent praktisch ingesteld. Je ziet toe op het gebruik van het patrimonium en bewaakt dit als betrokken en geëngageerde beheerder . Hierbij volg je de praktische en organisatorische aspecten op in samenwerking met andere diensten en gebouweigenaars.

  • Je hebt oog voor nauwkeurige administratieve en praktische opvolging van ons patrimonium. Je kan goed het overzicht behouden, prioriteiten stellen en neemt initiatief indien nodig.

  • Je bent graag onderweg en verplaats je vlot met de fiets of deelwagen tussen verschillende locaties van tijdelijke opvangplaatsen.

  • Je bent bereid om ‘s avonds te werken in functie van afspraken met je cliënten die overdag werken.

  • Je bent bereid om sporadisch telefonische noodpermanentie te doen.

  • Je hebt een bachelordiploma in een sociale richting of gelijkwaardig door ervaring.

Aanbod

  • Je werkt in een tof team aan een betere wereld.

  • Een contract bepaalde duur van 24u7min (65%) Per week tem 31/12/25, waarbij je onmiddellijk van start kan gaan.

  • Je relevante anciënniteit telt mee voor de berekening van het loon volgens barema B1c PC 319.01

  • Je werkt in een aangename en informele omgeving waar kwaliteit, vertrouwen en

    gedrevenheid sleutelwoorden zijn.

  • We hechten belang aan een goede work life balance en daar horen extra vakantiedagen bij.

  • We zorgen voor een goede hospitalisatieverzekering, fietsvergoeding en oog voor opleiding en

    loopbaanontwikkeling

Solliciteren