Customer Services Officer

Functie

Employer Initial is een wereldwijd merk voor ongediertebestrijding en hygiëne, maar wij zijn veel meer dan dat. Wij beschermen mensen en verbeteren levens. Wij bieden wereldwijd een scala aan ondersteunende diensten waarbij onze merken een consistente service kwaliteit vertegenwoordigen.

In België bestaan wij uit afdelingen Employer Pest Control, Ambius, Specialist Hygiëne en Initial Hygiëne.

Ons European Central Warehouse te Kallo (op de site van Katoen Natie) is onderdeel van de Global Supply Chain van Employer Initial en staat in voor het stockbeheer en de aanlevering van producten nodig voor de uitvoering van onze Services, aan onze bedrijfsvestigingen binnen én buiten de EU. Je bent onderdeel van de logistieke spil in ons bedrijf en dit binnen een internationale context.


Jouw verantwoordelijkheden

Als Customer Services Officer ben jij de spilfiguur voor de opvolging van de logistieke flows tussen onze internationale vestigingen en de leveranciers van onze Service benodigdheden/producten. Je beheert een klantenportefeuille van toegewezen landen van A tot Z.

Wat wordt er van jou verwacht

Samen met het team, sta je in voor de verwerking en de opvolging van de orders die door onze interne klanten (Employer-Initial bedrijven wereldwijd en Service Techniekers) geplaatst worden in de verschillende systemen. Dit gebeurt meestal automatisch, maar er is af en toe ook nog manuele order entry vereist. In deze rol zul je snel moeten kunnen schakelen en nadenken over hoe problemen ivm besingen/leveringen het efficiëntst en het snelst kunnen worden opgelost. Je staat in voor een proactieve terugkoppeling over openstaande orders naar jouw interne klanten om zo een ultieme klantentevredenheid te garanderen. Je staat in voor een terugkoppeling aan het centrale planningsteam ivm de status van verwachte zendingen. Je bepaalt de juiste prioriteiten voor de toekenning van de producten in stock aan je klanten. Je stemt af met onze logistieke dienstverlener voor het tijdig picken van de orders. Indien er klachten zijn van klanten, analyseer je het probleem en bied je een gepaste oplossing aan. Je staat in voor de aanmaak van documenten voor specifieke zendingen (export facturen, speciale verzendlabels,...) . Je staat in voor het boeken van Express-zendingen bij onze transporteurs. Tenslotte sta je ook in voor de facturatie van de interne klanten in lijn met de vastgelegde afspraken.

Jouw profiel

Jouw profiel

Als Customer Services Officer heb je een hart voor logistiek. Klanten helpen en de juiste oplossing zoeken voor mogelijke problemen geeft je echt energie.

Je bent nauwkeurig en gestructureerd en hebt een uitgebreide ervaring binnen een administratieve rol. Je hebt een echte can do / hands-on mentaliteit. Dit weerspiegelt zich vooral in een goede opvolging, je probleemoplossend vermogen en een proactieve communicatie. Je bent communicatief vlot zowel in het Nederlands als in het Engels. Een goede basiskennis van de Franse taal is een flinke plus. Je kan goed werken met deadlines en de wisselende druk die bij een logistieke job komt kijken. Je hebt ervaring met klantcontact in een business-to-business omgeving en zal de extra mile gaan voor een tevreden klant. Je hebt een internationale mindset en houdt van een goede werksfeer. Je hebt al een eerste werkervaring bij een logistiek dienstverlener of customer service ervaring opgedaan. Je hebt kennis van ERP- & WMS-systemen. De facturering van transit- of douaneactiviteiten voorbereiden, opvolgen of controleren (betaling leveranciers, douaneheffingen, aangifte van uitwisselingen van goederen, ...) Specifieke dossiers behandelen of ze aan de betreffende dienst overmaken (geschillen, ...) Transportdocumenten van goederen verzamelen
Een dossier van de activiteit samensen (transit, douane, ...) Dossiers opvolgen voor Vrachtreservering Het transport van goederen opvolgen
De klant informeren over het verloop
Oplossingen voorsen bij problemen Documenten voor internationaal goederenverkeer opsen en controleren (douanefactuur, unieke administratieve aangifte, kredietbrief, ...) Een plan opsen voor het transport of natransport van goederen (dienstverleners, reserveringen, combinatie van transportwijzen, ...) De administratieve formaliteiten vervullen voor een transportdienst (vervoerdocument), luchtvrachtbrief (luchttransport), BL (zeetransport), CMR (wegtransport), CIM (spoortransport, ...) Onderhandelen over de transportvoorwaarden met luchtvaartmaatschappijen, scheepvaartmaatschappijen, binnenscheepvaartbedrijven, wegtransportbedrijven, ... Goederen coderen op basis van de door de klant verstrekte beschrijving Dossiers opvolgen voor Douaneaangifte Klanten informeren en adviseren over de formaliteiten voor internationaal goederenverkeer (wetjke bepalingen, belastingen, waarborgen, ...) Aanbod

Employer Initial biedt een gevarieerde functie met verantwoordelijkheid in een internationale organisatie met kansen voor ontwikkeling. Als nieuwe collega kom je terecht in een boeiende organisatie met enthousiaste collega’s en dit binnen in een familiale sfeer.

Boven op een aantrekkelijk salaris worden allerlei extralegale voordelen aangeboden waaronder maaltijdcheques, vakantiedagen, mogelijkheid tot thuiswerken, interessant verzekeringspakket, fietsleaseplan, verschillende opleidingsmogelijkheden en wekelijks gratis vers fruit op kantoor.

Solliciteren

Kelly Vandermieren
-

 


Customer Services Officer
2024-04-21 - 2024-06-16

Aanwerving Organisatie: via Global Recruitment
Contract: Permanent
Industrie:
Gemiddeld loon: 2000
Valuta: EUR
Address place: KALLO
/ /
Land: België
Postal Code: 9130
Web: www.globalrecruitment.info
Telefoon: +32 493 78 60 54

 

Rapporteer deze vacature

 

Share