open aer medewerker

Functie

Een open aer medewerker ondersteunt de klaswerking. Hij of zij richt zich op het stressniveau van een kind en de regulatie van emoties. Hij of zij helpt mee een rustig en veilig klas- en schoolklimaat tot stand te brengen. Binnen de school wordt (trauma)sensitief gewerkt.

Het preventieve luik richt zich op

Het in kaart brengen van stressoren van een kind. Uitleg Wat zijn triggers? Het mee nadenken over rustbrengers voor een kind. Het aanleren van technieken om tot rust te komen aan een kind, soms in samenwerking met de kine. Het mee reguleren van een kind. Een aanbod kunnen voorzien van verbindende en regulerende activiteiten voor kinderen (in de tuin werken, yoga, muziek, …) Het mee ondersteunen van sociaal emotioneel leren samen met leerkracht en zorgco; zowel in groep als individueel Het mee opbouwen van een positief zelfbeeld van het kind.

Interventie bij een crisis richt zich op

Het garanderen van de veiligheid voor alle betrokkenen. Het op een veilige en rustige manier begrenzen van een kind als niets ander meer lukt (gebruik correcte PTV- technieken).

Het curatieve luik richt zich op

Het tot rust brengen van een kind na crisis. Het registreren van crisisincidenten. Het communiceren van crisisincidenten naar het netwerk. Het mee nadenken over mogelijke aanpassingen in het IHP. Een kind begeleiden in het maken van hers gebruik makende van verschillende methodieken (o.a. Sorry box). Het begeleiden van een leermoment rond wat er gebeurde tijdens de crisis. Jouw profiel
Competenties
Ik kan mijn eigen stressoren in kaart brengen en weet hoe ik mezelf moet reguleren. Ik kan kinderen steeds opnieuw kansen geven. Ik ben sterk in het maken van relatie met kinderen, ook met kinderen die het moeilijk hebben. Ik heb een sterk observatie vermogen – ik kan signalen die wijzen op stress bij kinderen in kaart brengen. Ik kan traumasignalen herkennen en erkennen. Ik kan rekening houden met de socio-emotionele ontwikkelingsleeftijd van een kind (deze kan beduidend lager liggen dan de kalenderleeftijd van een kind); ik pas mijn handelen en aanbod hierop aan. Ik kan me richten op het beheersten van het stressniveau van een kind in plaats van op het beheersen van het probleemgedrag van een kind. Ik kan kijken naar wat er onder het gedrag van kinderen zit. Ik kan kinderen begrenzen op een rustige en veilige manier. Ik kan structuur en duidelijkheid bieden. Ik kan activiteiten aanbieden die kinderen tot rust brengen. Ik ben creatief in het samen maken van hersmet kinderen. Ik ben sterk in het maken van relatie met collega’s. Ik neem een open houding aan in het team. Ik ken mijn eigen grenzen en communiceer hier over met het team. Ik wil bijdragen aan een (trauma)sensitief klimaat, ik kan dit ook uitdragen naar collega’s. Ik ben bereid te werken in een zoekende werking waarin bijscholing belangrijk is. Aanbod

Je voert je functie uit in een boeiend schoolteam dat steeds het beste voor elke leerling.

Je werkt in de groene rand van Brussel, vlot bereikbaar.

Abonnement(en) openbaar vervoer of fietskilometers worden vergoed door de werkgever.

Solliciteren

Nathalie Dekeyser


 


open aer medewerker
2024-04-27 - 2024-06-04

Aanwerving Organisatie: via Global Recruitment
Contract: Permanent
Industrie:
Gemiddeld loon: 2000
Valuta: EUR
Address place: SINT-AGATHA-BERCHEM
Groot-bijgaardenstraat 434
Land: België
Postal Code: 1082
Web: www.globalrecruitment.info
Telefoon: +32 493 78 60 54

 

Rapporteer deze vacature

 

Share