HR Officer

Functie

Als intergemeenjk samenwerkingsverband ondersteunt Employer op verschillende donen de aangesloten vennoten (lokale besturen in de regio Halle-Vilvoorde).

Door een concrete vraag naar dienstverlening vanuit onze vennoten wensen we het HR-team uit te breiden met een extra collega.

We zoeken een gemotiveerde HR-Officer om in eerste instantie de loon- en personeelsadministratie ter harte te nemen en het personeelsbeleid verder uit te werken. Bij opstart voorzien we in een periode van begeleiding en overdracht.

Ben jij gedreven en gemotiveerd? Iemand die verantwoordelijkheid neemt? Kan je goed communiceren en kan je de kalmte bewaren, ook in drukke of onverwachte omstandigheden? Heb je graag de zaken op orde en hou je ervan om op een operationeel ‘hands-on’ niveau te opereren? Hecht je daarbij belang aan een goede werksfeer en ben je zelf ook enthousiast en positief inges?

Dan ben je een match en is deze job echt iets voor jou!

Functiebeschrijving

Als HR-Officer sta jij in eerste instantie in voor de dagelijkse loon- en personeelsadministratie. Waar nodig overleg je met en rapporteer je aan de leidinggevende. Daarnaast denk en werk je ook mee aan het uitwerken en uitdragen van een duurzaam HR-beleid

Je bent verantwoordelijk voor de correcte en tijdige afhandeling van de loon- en personeelsadministratie het beheer van in- en uitdiensttredingen, de loonverwerking in samenwerking met het sociaal secretariaat, de opvolging van de tijdsregistratie en afwezigheden, besen van maaltijd- en ecocheques, de administratie rond groepsverzekering, hospitalisatieverzekering en fietslease, de opvolging van arbeidsongevallen, het bijhouden van de personeelsdossiers en de opmaak van personeelsnota’s, bijhouden van absenteïsmecijfers,… Je zorgt, in samenspraak met selectiekantoren, voor instroom van competente medewerkers. Je werkt daarbij ook het onthaalbeleid (verder) uit en zorgt voor een goede onboarding en opvolging van de nieuwe collega’s. Via de organisatie van vorming, opleiding en evaluatiecyclus zorg je ervoor dat de medewerkers gemotiveerd blijven, bijgestuurd worden en bijleren. Je bent het centraal aanspreekpunt van collega’s omtrent HR-gerelateerde vragen. Je biedt een luisterend oor en je weet wat er leeft op de werkvloer. Je ondersteunt, adviseert en motiveert waar nodig ook de afdelingsverantwoordelijken in hun HR-aanpak. Je zal instaan voor de interne communicatie rond alle HR-gerelateerde zaken. Je staat in voor de organisatie van het syndicaal overleg en voor het onderhouden van de relaties met de syndicale vertegenwoordigers. Jouw profiel Je hebt minstens een bachelor diploma op zak, idealiter in een HR-richting; Je hebt al een (eerste) werkervaring in een ‘hard’ HR-functie (payroll, loon- en personeelsadministratie) achter de rug; Je hebt ervaring met HR-tool(s) van sociaal secretariaat (kennis van Easypay is een pluspunt); Je hebt affiniteit met zowel white collar (bedienden) als blue collar (arbeiders) profielen; Je hebt een goede parate kennis van de sociale wetgeving en weet waar je zaken kan terugvinden; Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden; Je bent nauwkeurig, planmatig en organisatorisch sterk; Je kan vlot overweg met toepassingen binnen MS Office; Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands (op moedertaalniveau). Kennis van het Frans is geen vereiste maar een pluspunt; Je bent bereid om het grootste deel van je werkzaamheden uit te voeren op locatie (regio Halle zal daar zeker bij zijn). Controleren of de wetjke en reglementaire verplichtingen juist toegepast worden
Gepaste maatregelen nemen Personeelsbeheer controleren of uitvoeren Administratief beheer van de werktijd Personeelsbeheer controleren of uitvoeren Beheer van salarissen Overleg en sociale dialoog met de personeelsleden of hun vertegenwoordigers organiseren De personeelsadministratie superviseren Personeelsbeheer controleren of uitvoeren Individuele dossiers van werknemers beheren (vakantiedagen, bedrijfsgeneeskunde, ...) Procedures en tools uitwerken en aanpassen voor de opvolging en het beheer van het personeel binnen de organisatie Personeelsbeheer coördineren en dienstverantwoordelijken adviseren Professionele informatie en reglementering opvolgen en actualiseren Het personeelsbeleid uitwerken volgens de strategische doelsingen van de organisatie
Actieplannen opsen Aanbod Functie met zeer afwisselende taken die betrekking hebben op alle HR-aspecten met daarbij ruimte voor eigen initiatief en inbreng. Dit binnen een organisatie van maatschappelijk belang. Bovendien ook een stabiele werkomgeving met een hoge werkzekerheid; Voltijds contract voor onbepaalde duur (u-week met een glijdende uurregeling); Er zijn werkmogelijkheden (wel eerder beperkt want we vinden aanwezigheid van HR op de werkvloer wel belangrijk); Aantrekkelijk maandloon (weddenschalen openbare sector); Maaltijd- en ecocheques; Gratis hospitalisatie- en groepsverzekering; Smartphone en laptop; Woon-werkvergoeding, fietsvergoeding; Mogelijkheid tot fietslease; Omniumverzekering en kilometervergoeding bij professioneel gebruik van de eigen wagen (beschikbaarheid poolwagen); Aantrekkelijke verlofregeling (vrij op te nemen verlofdagen); Diverse opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden; Aandacht voor een goede work-lifebalans. Solliciteren

Karen D'haeseleer


 


HR Officer
2024-05-07 - 2024-06-07

Aanwerving Organisatie: via Global Recruitment
Contract: Permanent
Industrie:
Gemiddeld loon: 2000
Valuta: EUR
Address place: ZELLIK
BRUSSELSESTEENWEG 617
Land: België
Postal Code: 1731
Web: www.globalrecruitment.info
Telefoon: +32 493 78 60 54

 

Rapporteer deze vacature

 

Share