Stafmedewerker financieel bij Employer vzw

Functie

Employer is een Vlaams expertisecentrum voor kinderen en jongeren tussen en jaar, voor wie de aansluiting op school, werk en samenleving minder evident blijkt. Toch zien we de kracht in elk van hen. Door hen met zichzelf en hun omgeving te verbinden willen we hen versterken in hun talenten en vaardigheden, in alle mogelijke levensdonen. Daarnaast ondersteunen we ouders, scholen, partners en overheden bij het omkaderen van deze kinderen en jongeren. Ook in het beleid laten we ons kritisch optimisme horen waar nodig of gewenst.

Want het kan wél

Functieomschrijving

Je rapporteert aan de zakelijk directeur en werkt nauw samen met het administratief

team verspreid over heel Employer.

Je werkt zowel beleidsvoorbereidend, adviserend, ondersteunend als innoverend.

Verantwoordelijkheden

· Je bent verantwoordelijk voor het kwaliteitsvol opmaken van de jaarrekening van Employer.

· Je volgt de regelgeving op vlak van financiën, boekhouding en fiscaliteit op, en vertaalt deze naar Employer.

· Je stippelt in overleg en samenspraak de krijtlijnen van het financieel beleid uit, gebaseerd op de doelsingen van de organisatie.

· Samen met het administratief team sta je in voor het beheren, optimaliseren en updaten van de financiële en administratieve tools die in heel de organisatie gebruikt worden. Je werkt mee aan het realiseren van het organisatiebrede draagvlak voor financiële procedures en processen.

· In functie van de eigen competenties en krachten worden taken en verantwoordelijkheden verdeeld binnen het administratief team op vlak van financiën (begroting, boekhouding, financiële projectondersteuning, financiële rapporteringen en financiële audits), verzekeringen, personeelsadministratie, automatisering en vzw-administratie.

· Je geeft mee vorm aan de uitbouw van onze organisatie.

· Je neemt deel aan interne werkgroepen en vergaderingen op niveau van de coördinatiedienst en op organisatieniveau.

Jouw profiel

· Je beschikt over een goede kennis van boekhouding, BTW en fiscaliteit.

· Je beschikt over goede administratieve en computervaardigheden

o Je kan vlot overweg met Microsoft Office (goede kennis van Excel is een meerwaarde)

o Kennis van Exact Online of een vergelijkbaar boekhoudpakket is een pluspunt

· Je kan visie ontwikkelen en deze in de praktijk brengen, je werkt planmatig, oplossingsgericht en resultaatgericht.

· Je wil mee nadenken over en werken aan de toekomst van Employer en vertaalt de genomen opties in performante administratieve en financiële procedures en processen.

· Je herkent jezelf in onze missie (kern, tools en DNA).

· Je beschikt over uitstekende verbale en schrifjke communicatievaardigheden in het Nederlands.

· Je bent bereid je regelmatig te verplaatsen doorheen .

· Je kan snel schakelen tussen uiteenlopende taken.

De elementen voor een audit voorbereiden
Deze doorsturen naar de accountant, de beheerscontroller, ... of ze analyseren Audits uitvoeren (opzoeken van boekhoudkundige documenten, controle van de toegepaste werkingsregels, ontmoeting met de betrokken medewerkers, ...) De financiële risico's (beheer van activa en passiva, markt, krediet) van een organisatie opvolgen (voorzieningen voor kosten, uitstaande bedragen, ...) De regelmatigheid en betrouwbaarheid van de uitgevoerde operaties controleren
De financiële toestand van de organisatie controleren Budgetten voorbereiden
De resultaten per eenheid, product of markt opvolgen
Oorzaken en verschillen identificeren De methodes en procedures voor boekhoudkundige controle bepalen of invoeren
Hun toepassing controleren en aanpassingen voorsen Intern gerealiseerde noteringen valideren (productiekost, ...)
Overzichtstabellen opsen voor de analyse van de resultaten Aanbod

· een gevarieerde job in een dynamische en uitdagende werkomgeving;

· een contract van onbepaalde duur voor een voltijdse tewerksing;

· een rijke leeromgeving met veel ruimte tot eigen initiatief en verantwoordelijkheid;

· ruime professionele en persoonlijke ontwikkelingskansen;

· een enthousiast en professioneel team;

· verloningspakket paritair comité barema Ba inclusief de maand en forfaitaire onkostenvergoeding;

· standplaats een Employer locatie (een brede mobiliteit is echter gewenst);

· werk (thuis of op een locatie van Employer) is mogelijk. Gemiddeld keer per week word je verwacht op de coördinatiedienst in Leuven;

· zo snel mogelijk

Solliciteren

Ellen Goovaerts


 


Stafmedewerker financieel bij Employer vzw
2024-05-22 - 2024-06-23

Aanwerving Organisatie: via Global Recruitment
Contract: Permanent
Industrie:
Gemiddeld loon: 2000
Valuta: EUR
Address place: LEUVEN
Valkerijgang 26
Land: België
Postal Code: 3000
Web: www.globalrecruitment.info
Telefoon: +32 493 78 60 54

 

Rapporteer deze vacature

 

Share