Als rechterhand van de Payroll & HR Administration Lead ondersteun je haar bij de organisatie en uitvoering van de volledige personeelsadministratie. Je bent zowel strategisch als operationeel actief en verantwoordelijk voor de functionele coördinatie van het team. Als expert in personeelsadministratie adviseer je de medewerkers van het team en zie je toe op de correcte en accurate uitvoering van de loonadministratie.
De payroll heeft voor jou geen geheimen. Je kan payroll-analyses maken en weet de juiste vragen te stellen aan de technische medewerkers binnen het sociaal secretariaat waarmee we samenwerken. Ook met andere typische personeelsvragen heb je ervaring: sociale documenten, vakantiegeld, deeltijdse arbeid,…
Verder volg je mee de verloningsstrategie van Smals op en waak je mee over de correcte toepassing van de arbeidswetgeving en de sociale wetgeving. Je volgt relevante wetswijzigingen op en ziet erop toe dat nieuwe wetgeving toegepast wordt in de procedures en werking van de dienst.
Tot slot begeleid en ondersteun je veranderingsprocessen en neem je deel aan uitdagende HR-projecten zoals de implementatie van een nieuwe cao, de introductie van een mobiliteitsbudget, de werking en opvolging van het sociaal secretariaat,…