Wij Zoeken Een Visuele Verhalenmaker Als visuele verhalenmaker maken jij onze lezers oprecht enthousiast. Je hebt een zeer sterke affiniteit met journalistiek en bent in staat om complexe materie helder en toegankelijk te vertalen naar ongeëvenaarde grafische verhalen. Het is jouw taak om onze lezers middels visueel storytelling te verrassen en verbazen. Jij weet dat journalistiek niet alleen over tekst gaat, maar ook over beeld. Dat is waarom wij op zoek zijn naar iemand die creatief kan werken aan het ontwikkelen van heldere, innovatieve en prachtige visuele verhalen. Als visuele verhalenmaker maak je samen met ons de inhoudelijke stroom van ons nieuwsproduct aantrekkelijk voor de lezer. Jouw voeling met journalistiek en affiniteit met vormgeving maakt je een geschikte kandidaat om deze uitdagende rol op ons team te vervullen. Jouw werk bestaat uit het analyseren van data en cijfers om heldere en eenvoudige visuele verhalen te creëren. Deze gebeurt door nauw samenspelen met onze grafici en webdesigners waardoor de visuele verhalen binnen het vastgestelde tijdspanne realistisch gemaakt kunnen worden. Wij zoeken een proactief iemand die geen vormgever wil zijn maar wel een visuele verhalenmaker. Daarbij helpt een afgeronde opleiding als journalist of een gelijkaardige opleiding of ervaring de meest! Je merkt dan ook direct wanneer deze criteria wat betreft eerstgenoemde niet hoeven te gelden: zoals wij al eerder benadrukten staan we bij Mediahuis open voor kandidaten met andere achtergronden. We kennen allemaal intussen de trend dat online media steeds meer richten op video-content. Dit heeft er echter niet toe geleid dat de druk op journalisten minder geworden is om snelle content te publiceren. Maar exact dit pakkende en informatieve content hermee juist anders kan worden gepresenteerd! Door deskundig gebruik van allerlei soorten visualisatie-software, kun je visualiseren welke analyses, graphische formaties en layout-opties heel efficiënt zorgen voor een spannend verhaal. We reiken je hand in een brug-gesprek. Vasthouden aan deadlines Wie even stil moet blijven staan houdt dus nooit gestructureerde projectlezers los. Eén blikje lijkt dat veel niets meer te betekenen, denk daar eens anders over na - 10 minuten is haast net een uurtje indien je in een hectische periode tegen 17 uur ‘s avonds tenslotte toch nog dringend gebeld wordt. Het hierboven beschreven tijdsinterval duurt in eerste instantie slechts 1 x 12 uur per jaar! Jij waakt over de inhoudelijke producties van de grafische cel. En misschien hebben jullie nu hieronder gezien welke presentatiefases daarnaast een schoonheid bezitten van hun unieke originele doelgroep – sprake is dan zelfs van één einziger ‘multiculturale familie’ . Welke teamsportfunctie past nou precies goed bij jou? Zoals bij elk bedrijf zullen twee programma's in goede harmonie samengaan. We willen graag dichter bij je komen. Daarvoor hoef je dan eigenlijk helemaal nergens heen. Je bent gemiddeld altijd rondom deze tijd ruim voordat het nodig is hard bezig. Kandidaten met de potentie tot een carrièreontwikkeling waarin jouw pas toegevoegde talent flink wordt ontwikkeld begroeten we graag met fijn woord en beleefde toon; “welkom op onze belofte”",