We willen als publieke dienstverlener een sleutelrol spelen op het vlak van mobiliteit en zo een essentiële schakel vormen op sociaaleconomisch gebied. Iedereen heeft elke dag recht op en nood aan mobiliteit: om naar het werk of naar school te gaan of in de vrije tijd. We willen alle klanten een veilige, betrouwbare en duurzame mobiliteit aanreiken, van deur tot deur, en waarbij onze treinen een centrale plaats innemen als vervoermiddel bij uitstek voor grote groepen reizigers tussen grote centra en in voorstadsgebied en ook ter ontsluiting van meer landelijke gebieden.
Je zal werken in de Technische Onderhoudspost (TOP) van Kortrijk, op wandelafstand van het station van Kortrijk.
De TOP van Kortrijk is een onderdeel van de tractiewerkplaats van Oostende. Beide staan ze in voor het onderhoud van de elektrische locomotieven, motorrijtuigen en rijtuigen.
Hoe maak jij mee het verschil?
De cel DSP (Diagnose & Support Production) staat in voor het dagelijks monitoren van de technische betrouwbaarheid van de eigenaarsvoertuigen, het analyseren van vertragings-incidenten, het bijdragen tot eventuele verbeteringsvoorstellen en het ondersteunen van de productie bij het uitvoeren van complexere herstellingen.
Specifiek zoeken we een extra kracht die zich zal specialiseren in de ETCS veiligheiduitrusting. ETCS is het hoogtechnologische veiligheidssysteem die is ingebouwd in de spoorvoertuigen en die aan de hand van verschillende factoren de trein automatisch tot stilstand kan brengen.
Wat is jouw rol bij NMBS ?
Je takenpakket bestaat uit volgende aspecten:
Waarom is deze job iets voor jou ?
Toegangsvoorwaarden
Technische competenties
Gedragscompetenties
Iedereen is uniek. We vinden het dan ook belangrijk dat je jezelf kan zijn. Want dat maakt NMBS sterker. Daarom hechten we veel belang aan diversiteit en inclusie.
Hoe een trein in elkaar zit, leer je niet op de schoolbanken. Daarom investeren we veel in je opleiding.