Jouw impact
Als Digital Communication & Fundraising Officer ben jij de drijvende kracht achter onze communicatie en fondsenwerving. Je zorgt voor maximale zichtbaarheid en impact van onze missie – zowel online als offline. Je combineert strategie en creativiteit met resultaatgerichtheid.
Wat ga je doen?
- Je beheert en optimaliseert onze websites en sociale media.
- Je ontwikkelt doordachte digitale communicatieplannen (SEO/SEA, e-mailcampagnes, KPI's...).
- Je creëert inspirerende content (tekst, beeld, video) voor al onze digitale kanalen.
- Je zet in op digitale trends, tools, influencers en ambassadeurs om onze boodschap te versterken.
- Je ondersteunt print- en digitale fondsenwerving met pakkende teksten en campagnes.
- Je coördineert evenementen en acties die bijdragen aan onze missie.
- Je werkt samen met collega's, vrijwilligers en partners in België én op het terrein.
- Je vertegenwoordigt Memisa op events, beurzen en congressen.
- Je neemt eens om de 2 à 3 jaar deel aan terreinmissies voor een realistische kijk op onze projecten.
Jij bent de ideale kandidaat als je:
- Een diploma hebt in communicatie, marketing of fondsenwerving (of gelijkwaardige ervaring).
- Creatief en foutloos schrijft in het Frans (kennis van het Nederlands is een mooie plus).
- Analytisch én oplossingsgericht bent: je denkt in kansen en handelt doordacht.
- Zelfstandig werkt en goed met deadlines omgaat.
- Handig bent met tools zoals MailChimp, sociale media, CMS-systemen, Office en grafische software.
Extra troeven:
- Ervaring in de ngo-sector.
- Affiniteit met internationale samenwerking en gezondheidszorg.
Fondsenwerving, Video, SEA, Marketing, Samenwerken, Gezondheidszorg, Sociale media, Communicatie, Frans, Nederlands, Creatieve vorming, Communicatieplan, MailChimp, KPI, Grafische software
Solliciteren