Als IT Asset Administrator maak je deel uit van het team “User Support” en ben je verantwoordelijk voor de governance en het strategisch beheer van assets.
Concreet zal je de documentatie opstellen en bijhouden van procedures, processen en policies met betrekking tot, onder meer, het beheer van software- en hardware-assets.
Je levert gestandaardiseerde KPI's en rapporten voor het ICT-management.
Je staat ook in voor het beheer en het onderhoud van databases met informatie over licenties en garanties voor software en hardware. In dit kader waak je over de consistentie van gegevens en de invoer van informatie over de assets in de CMDB Service Now, vanaf hun invoer tot het einde van hun levensduur.
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en beheren van dienstencatalogi voor eindgebruikers.
Je neemt deel aan verschillende projecten door ondersteuning te bieden aan het management.
Je speelt een actieve rol bij de behandeling van niet-standaard IT-aanvragen.
Je hebt een Bachelor of Master en kan steunen op een eerste ervaring in een gelijkaardige functie.
Je hebt een zeer goede kennis van de ITIL-principes, bij voorkeur op het gebied van asset management. Kennis van het programma Service Now is een troef.
Je hebt een goede kennis van service management: IT-servicebeschrijving inzake Workplace en service delivery.
Je hebt operationele kennis van flow & proces asset management.
Je hebt verantwoordelijkheidszin en bent klant- en resultaatgericht.