Functie
Employer vzw
, is één van de grootste
Externe Diensten voor Preventie en Bescherming
op het Werk
in België die professionele bijstand biedt bij de verwezenlijking van het veiligheids- en welzijnsbeleid van werkgevers door te waken over de gezondheid van hun werknemers en hen te helpen met het beheer van de risico’s in hun onderneming.
Hiervoor schakelen wij specialisten in uit de donen van de wet op het welzijn. Deze donen zijn arbeidsveiligheid, gezondheid, ergonomie, arbeidshygiëne, psychosociale aspecten van het werk.
Employer
medewerkers en is ISO -gecertificeerd.
Jobomschrijving
Momenteel zijn we op zoek naar een
Marketing
Manager
(standplaats Brussel).
De Marketing Manager speelt een sleuol in het ontwikkelen en implementeren van de marketingstrategie van de Employer-groep. Hij of zij heeft een breed scala aan verantwoordelijkheden, gericht op strategie, marktanalyse en het ontwerp en de uitvoering van gerichte, meetbare campagnes. Zijn of haar knowhow vormt een aanvulling op die van de Event Branding en PR Manager van Employer.
Verantwoordelijkheden
. De strategie vastleggen
Uitwerken van de
algemene marketing- en communicatiestrategie
van het bedrijf in lijn met de commerciële en financiële doelsingen en in nauwe samenwerking met de afdeling Sales & Communication
Bepalen van
marketing- en communicatiedoelsingen
op korte, middellange en lange termijn.
Bepalen van de
doelmarktsegmenten
en positioneren van het aanbod van de Employer-groep om zo goed mogelijk aan de behoeften van dat segment te voldoen.
. Beheer van marktstudies
Uitvoeren van of supervisie over
marktonderzoek
om inzicht te krijgen in trends, de behoeften van klanten en prospects en de positionering van de concurrentie van de Employer-groep.
Analyseren van marktgegevens om te weten te komen waar
groeipotentieel
zit of hoe het bestaande aanbod kan
geoptimaliseerd
worden
.
Nauw
samenwerken met deskundigen op nationaal niveau
om ervoor te zorgen dat productontwikkelingen stroken met de verwachtingen van de markt.
. Aansturen van marketingcampagnes
Marketingcampagnes
opsen en uitvoeren (digitaal en traditioneel) om de diensten van onze organisatie te promoten.
Monitoren en analyseren van de
impact van de campagnes
om de efficiëntie ervan te meten en de strategieën in lijn daarmee bij te sturen.
. Beheer van het marketingbudget
Opsen en beheren van het
marketingbudget
, waarbij resources optimaal worden ingezet om de gese doelen te bereiken.
Zorgen voor een goede
return on investment (ROI)
van de ondernomen marketingacties.
. Team Management
Een team samensen, leiden en motiveren en toezien op de professionele ontwikkeling van elk teamlid.
Het werk coördineren met andere afdelingen (vakdeskundigen, sales, events/branding/PR-team, IT, enz.) om een coherente en efficiënte aanpak te garanderen.
. Concurrentie -en innovatieanalyse
Regelmatig
concurrentieanalyses
uitvoeren om op de hoogte te blijven van markttrends en activiteiten van concurrenten.
Innovatie
binnen het marketingteam aanmoedigen om nieuwe ideeën en benaderingen te ontwikkelen.
Jouw profiel
Tweetalig FR/NL
Master of Bachelor bij voorkeur in een economisch richting of Marketing/Communicatie
Uitstekende vaardigheden op het gebied van communicatie en leadership
Het kunnen bepalen van een efficiënte marketing- en communicatiestrategie
Kennis van de marketingprincipes en -technieken positionering, targeting, de marketingmix (product, prijs, distributie, promotie) en marktonderzoek.
Kennis van digitale marketing en social media marketing
Uitstekende analytische en data-interpretatievaardigheden
Uitstekende vaardigheden op het gebied van projectmanagement en strategische planning georganiseerd, in staat om deadlines te beheren, prioriteiten te sen bij de taken en een project van begin tot eind uit te voeren.
Vaardigheid in Office-suite tools.
Sterke interesse in nieuwe technologieën.
Goed begrip van SEO en SMO practices.
Soft skills analytisch en synthetisch inzicht, zin voor initiatief en innovatie, interpersoonlijke vaardigheden met oog voor mildheid en zorgzaamheid, creatief, open geest, nauwgezet, organisatorische vaardigheden, overtuigingskracht, leadership, flexibiliteit en uitstekende stressbestendigheid, reactiviteit
Aanbod
Je komt terecht bij één van de grootste externe diensten voor preventie en bescherming op het werk in België. Je draagt hierdoor bij aan de gezondheid en het welzijn van de medewerkers bij onze aangesloten klanten/bedrijven.
Wij bieden je een verantwoordelijke en gevarieerde functie met een hoge graad van autonomie binnen een aangename werkomgeving.
Je hebt diverse contacten, zowel binnen als buiten de onderneming.
Een voltijdse tewerksing van gemiddeld u per week. We hebben aandacht voor een goede work-life balans !
Daarnaast voorzien wij een aantrekkelijk salaris aangevuld met diverse extralegale voordelen zoals een bedrijfswagen, groeps- en hospitalisatieverzekering, e maand,